Dieta 8 cu 16 ore. Ce este postul intermitent 16:8?


FOTO: Pixabay Dietaadică 16 ore de post plus 8 ore în care se poate consuma orice tip de aliment, a dus la pierderea în greutate şi scăderea tensiunii arteriale la voluntarii care au participat la studiul Universităţii Illinois din Chicago. Ştiri pe aceeaşi temă Ai gastrită? Iată ce este bine să mănânci!

Postul intermitent sau fasting este un regim alimentar cu rădăcini în tradiția religioasă și spirituală. Actualmente este studiat pentru efectele metabolice pozitive.

Fasting intermitent și-a câștigat popularitatea ca dietă de slăbit pentru că determină rezultate vizibile și de durată. Au fost studiate însă și alte beneficii ale postului intermitent cum ar fi: reducerea riscului de cancer mamar sau de boli cardiace, reducerea declinului cognitiv și un control mai bun al glicemiei la diabetici. Cum se poate practica fastingul intermitent? Ce au concluzionat până în prezent specialiștii, referitor la beneficii?

Cu dieta in 8 ore mananci tot ce iti place!

Fasting intermitent: ce este? Fasting intermitent este un tip de dietă cu restricție intermitentă de calorii. Cu alte cuvinte, este un termen modern care descrie perioadele de post practicate în diverse variante. Dieta postului intermitent nu se bazează pe alegerea sau excluderea unui anumit tip de alimente.

Cura de slabire cu 16 ore pauza, dieta part-time

Nu este o listă cu alimente permise sau interzise. În schimb, se bazează pe alegerea intervalului de timp în care ne hrănim. Tot ceea ce mănânci în 24 de ore trebuie să concentrezi într-un interval de timp, de obicei același. De exemplu, dacă alegi să mănânci într-un interval de 8 ore, de la Sau dacă alegi să mănânci dimineața și la prânz, până la micul dejun următor poți practica fasting timp de 16 ore.

Timp estimat de citire: 4 minute, 16 secunde Dieta de 8 ore a devenit atat de populara intr-un timp foarte scurt pentru ca este simpla, eficienta si iti permite sa te bucuri de alimentele tale preferate — ce-i drept, intr-o masura mica. Dar este mult mai savuroasa decat o dieta extrem de stricta, care te lasa cu multe kilograme in plus din cauza efectului yo-yo, dar si cu o senzatie de frustrare. Miraculoasa sau nu, dieta te va ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 6 saptamani!

Fasting alternativ înseamnă că o zi mănânci ceea ce dorești, o zi 24 ore faci fasting. Este o variantă mai greu de practicat.

retete de slabire rapida si sanatoasa dieta de schimbare a metabolismului in 13 zile

Deși sunt puține studii pe acest tip de dietă, rezultatele obținute dieta 8 cu 16 ore încurajatoare atât în ceea ce privește scăderea în greutate. Nu sunt de neglijat nici beneficiile metabolice: scăderea LDL-colesterol, scăderea trigliceridelor, controlul glicemiei, diminuarea rezistenței la insulină. Ce este fasting modificat? Fasting modificat este varianta cel mai ușor de aplicat. Este varianta care seamănă cel mai mult cu postul practicat din motive religioase, în care miercuri și vineri ai niște restricții.

Doar că la fastingrestricțiile sunt la numărul de calorii și nu la tipul de alimente. Cea mai cunoscută dietă de fasting modificat este dieta în care 2 zile pe săptămână practicăm fastingul, iar celelalte 5 ne hrănim normal. Care sunt argumentele pro fasting intermitent? Chiar și dieta mediteraneană trebuie studiată ca principii de bază dacă nu aparții zonei mediteraneene. În cazul postului intermitent este suficient să ne stabilim zilele sau orele de post, tinctura de slabit să ne preocupăm de tipurile de alimente.

Dieta 16:8 – Cea mai simpla dieta pe care o poti urma chiar de azi

Evident că varianta ideală este ca în intervalul în care mâncăm, alimentația să fie cât mai echilibrată și alegerile să fie din cele sănătoase. Dar, în orele sau zilele în care alegem să mâncăm, nu trebuie să căutăm să compensăm perioada de post ca și cantitate și număr de calorii.

Deci, cel puțin din ceea ce se știe până în prezent, fastingul este de ales ca dietă de slăbit doar dacă urmărești și celelalte beneficii pe care le aduce. Mai ales că efectul de scădere în greutate este mai evident la tineri decât la vârste mai înaintate. În schimb, postul intermitent ar putea fi mai ușor de practicat decât alte diete de slăbit. Motivul principal este că nu necesită excluderea anumitor alimente și nici calculul strict de calorii. La aceștia s-a observat reversia rezistenței la insulină.

Efectul a fost menținerea unui bun control al glicemiei și, chiar, renunțarea la tratamentul cu insulină. Înstudii care au inclus mai multe persoane au concluzionat că rezultatele pozitive sunt clare: greutatea scade, controlul glicemiei este mai bun. Același efect poate fi obținut și cu restricția constantă de calorii, dar postul intermitent ar putea fi o variantă mai ușor de adoptat.

Dar și prin efectele pozitive de combatere a hipertensiunii, dislipidemiei și diabetului. Se știe că proteina C reactivă este un bun barometru cocktail de slabit inflamației. Valorile ei în sânge ne orientează și asupra cauzei destul de corect.

proteine pt slabit si masa musculara daca mananci o data pe zi slabesti

Varianta numită proteina C reactivă ultrasensibilă ne indică și riscul cardiovascular. Postul intermitent a dovedit că poate reduce valoarea proteinei C reactive, ceea ce înseamnă reducerea inflamației.

🍀Dieta care a castigat premiul Nobel. Cea mai simpla de urmat, care te întinerește sanatos

Efectul a fost mult mai vizibil la persoanele cu obezitate studiul a inclus și persoane cu greutate normală. De asemenea, perioada de practicare a fastingului a fost de peste 8 săptămâni. Care sunt argumentele contra fasting intermitent?

slabire operatie centru de slabit cu internare

Pot apărea: lipsa de energie, durere de cap, senzație de frig, constipație sau modificări ale dispoziției psihice. Dar efectele au fost observate la un număr mic din persoanele incluse în studiu.

slim pentru slabit slăbește sanatos

Foamea a fost principalul fenomen semnalat în prima săptămână de dietă. Jumătate din dieta 8 cu 16 ore au consemnat senzația de foame.

FASTING INTERMITENT: dieta de slabit cu beneficii metabolice

Dar treptat aceasta s-a diminuat și dieta a putut fi continuată. Totuși se recomandă precauție la persoanele care au diverse afecțiuni. Colaborarea cu medicul este totdeauna binevenită. Nu sunt restricții în alegerea grupelor de alimente. Asta poate face din fasting o dietă comodă, ușor de adoptat, dar nu neapărat sănătoasă.

Dieta pe intervale 16/8: de ce toată lumea este obsedată de ea - Om Activ

De aceea, este recomandabil ca în zilele cu alimentație normală să ne preocupăm să alegem alimente sănătoase. Beneficiile fastingului vor fi cu atât mai evidente. Ideea fastingului este ca în zilele cu hrană normală să nu depășim numărul de calorii potrivite cu vârsta și gradul de activitate.

Acest target trebuie menținut și în zilele cu hrană normală din cadrul postului intermitent. De reținut: -cercetările asupra postului intermitent sunt în curs -rezultatele de până acum evidențiază multe beneficii, scăderea în greutate fiind doar unul din ele -efectele secundare sunt minore și ușor de controlat Abonează-te la newsletter Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam. Accesează cabinetul virtual Dr.

  1. Produse de slabit herbalife preturi md
  2. Reteta de slabit cu lamaie si patrunjel
  3. Mersul cu bicicleta slabeste
  4. Scaderea in greutate si menstruatia