Dieta quinoa


dieta quinoa

Bianca Poptean Avem nevoie de fibre în alimentaţia noastră. Pentru că fibrele solubile, cele care se dizolvă în apă, formează o substanţă ca un fel de gel care încetineşte digestia. Astfel, se întârzie absorbţia intestinală şi, ca rezultat, scade nivelul colesterolului, fapt ce e dovedit că ne protejează inima.

dieta quinoa

Fibrele insolubile, cele care nu se dizolvă în apă, accelerează mişcările bolului alimentar. Sunt şi alte beneficii majore pentru sănătate oferite de fibre ajută la reducerea tensiunii arteriale, ameliorează diabetul, scad nivelul de glucoză, riscul de a face hemoroizi, te pot ajuta să slăbeşti pentru că eşti nevoit să mesteci mai mult şi acest lucru îţi oferă o senzaţie de saţietatemai ales dacă avem aportul optim de fibre: între 25 femeile şi 38 de grame bărbaţii zilnic.

Ce este quinoa?

Pentru a putea avea cantitatea necesară de fibre în alimentaţie, ar trebui să ne orientăm spre cele mai importante surse de fibre, iar două dintre acestea sunt quinoa şi chia.

Iată de ce ar trebui să le introduce în alimentaţia ta. Quinoa Se ştie despre existenţa quinoa de trei, patru mii de ani, când incaşii credeau că aceasta creşte rezistenţa luptătorilor.

Salatele lunii noiembrie - ce legume, verdeturi si fructe sa mai consumi Este din ce in ce mai frig afara, dar nu este de mirare avand in vedere ca ne aflam in luna Cand vine vorba de slabire nu poti da gres daca alegi o salata pe baza de seminte de quinoa.

Quinoa poate fi o alegere bună pentru cei care au diabet pentru că are un indice glicemic. O singură porţie o cană conţine 12 grame de fibre.

dieta quinoa

Pentru că fibrele nu se digeră, ci trec prin sistemul dieta quinoa aproape intacte, ele ajutădigestia, scad nivelul de cholesterol, reglează zahărul din sânge şi ajută la slăbire pentru că te fac să te simţi sătul într-un timp mai rapid. Chia Pentru nişte seminţe atât de mici, chia conţie nutrienţi extrem de importanţi, unii nutriţionişti considerând-o unul dintre alimentele cu dieta quinoa mai mare conţinut de fibre.

SALADA DE QUINOA - COMO COZINHAR QUINOA?

Deşi aproape necunoscută în Europa, chia este o mâncare tradiţională în Mexic şi regiunile din sud ale Statelor Unite. Datorită conţinutului ridicat în fibre şi al multiplelor beneficii pentru sănătate, chia este considerată un superaliment.

dieta quinoa

Beneficiile quinoa şi chia pentru sănătate Quinoa şi chia reduc riscul bolilor cardiovasculare Bolile cardiovasculare sunt considerate ca fiind una dintre cauzele majore de deces în lume, potrivit multor studii, inclusiv cel al Şcolii de medicină publică de la Harvard.

Acestea sunt corelate cu ateroscleroza, care apare atunci când o substanţă numită placă începe să se acumileze pe pereţii arterelor coronariene.

dieta quinoa

Placa îngustează arterele şi le dieta quinoa, reducând volumul sanguin care ajunge la inimă. Quinoa şi chia reduc apariţia diabetului de tip 2 Cea mai comună formă de diabet, diabetul de tip 2, apare atunci când organismul nu mai poate produce singur îndeajuns de multă insulină pentru a normaliza nivelul zahărului din sânge sau nu poate folosi eficient insulina pe care o produce.

Quinoa şi chia ajută la scăderea în greutate A creşte aportul de fibre din alimentaţie te va ajuta să ai greutatea pe care ţi-o doreşti.

Studii clinice realizate la Centrul Medicl al Universităţii din Maryland spun că fibrele te ajută dieta quinoa te simţi sătul mult mai multă vreme mai ales cele solubile din quinoa, chia şi psyllium şi te împiedică să mai iei gustări ce conţin multe calorii.

dieta quinoa